Nu este primul material de acest gen pe care-l publicăm, dar ce să facem dacă domeniul evoluează rapid? Tehnologia avansează într-un ritm atât de alert, iar ignorarea ei nu este fără costuri. Sistemele smart revoluționează domenii întregi de activitate, iar consumatorii le vor impune în cele din urmă în orice zonă rezistentă la progres. Iata cele mai importante tendințe.

1. Fii… smart!

Vorbim despre mașini smart, mașini autonome, despre telefoane smart, orașe smart. Nu văd de ce n-am putea vorbi și despre hoteluri smart. Hotelul smart este cel care a automatizat servicii și le-a personalizat cu ajutorul tehnologiei. Check-in și check-out online, invitație la plată, confirmare a rezervării trimisă automat, servicii pe care și le comandă singur din contul de client. Cum poți face apelând la serviciile PYN.

 

2. Self-service

Self-service transferă decizia de la angajații hotelului la oaspeți. Este o tendință care se observă în multe domenii. O tabletă pentru clienți, un chioșc self-service, check-in online, invitație la review trimisă automat, opțiuni extra pe care le pot comanda și adăuga rezervării direct din contul de client – iată câteva exemple. Asta nu înseamnă că  personalul tău va deveni brusc inutil. Dimpotriva, abia când va fi eliberat de sarcini repetitive, se va putea dovedi într-adevăr la dispoziția clienților și… ospitalier. PYN îți poate oferi toate acestea, solicită un consultant aici și întreabă-ne despre ce putem face. 
 

3. Recunoaștere facială

Prea devreme? Pare prea sf? Da, suntem la începutul relației cu această tehnologie. Dar e important de menționat că aplicațiile bazate pe ea oferă un grad înalt de siguranță, că doar personalul autorizat are acces la informații și că această metodă va putea fi folosită, împreună cu plățile electronice, drept formă de identificare.

 

4. Roboți, roboți

Cum am spus deja, nu ne referim la Terminator. Dimpotrivă, la ceva mult mai prietenos. Roboții pot fi recepționerii perfecți, pot răspunde unor întrebări frecvente sau pot oferi acces la diverse servicii. Există deja în Japonia un hotel al cărui personal este în întregime… robotic. Totuși, cel mai probabil ei vor seconda personalul uman, nu-l vor înlocui.

 

5. Aplicații pentru oaspeți

Telefoanele inteligente au preluat frâiele comunicării noastre zilnice. De la chat-ul cu prietenii până la emailuri și cumpărături online, consumatorul mediu a ajuns să depindă de telefon. Hotelurile își dezvoltă acum propria rețea de aplicații pentru a crea astfel o mai bună conectivitate și comunicare cu clienții. Multe oferă plăți cu monede virtuale sau tururi 360 de grade ale camerei și contact imediat cu recepția. PYN oferă hotelierului contul clientului, cu toate informațiile centralizate. Din cont, clientul poate solicita orice alte servicii pe care hotelul le vinde, poate face plata online, iar hotelierul știe în orice moment istoricul clientului.
 

6. Căutări vocale

Popularitatea lui Siri sau Alexa demonstrează cât de mult s-au dezvoltat mecanismele din spatele comenzilor vocale. Nu doar că răspunsurile sunt mai detaliate, dar e mult mai ușor să folosești aceste sisteme pentru a îmbunătăți tehnologia existentă în hotel. Într-o lume ”hands-free”, oaspeții pot să-și rezerve camera sau să contacteze hotelul folosind aplicațiile cu voce. Telefonul static va fi curând un vestigiu al trecutului.

 

7. Chatbots

Chatboții și alte widget-uri online similare au devenit o prezență tot mai frecventă pe site-uri. Vor intra și în tehnologia din domeniul hotelier. Aceste instrumente inteligente oferă oaspeților nenumărate opțiuni. Uite ce-ar putea face pentru ei: să ofere criterii hiper-personalzate de căutare și rezultate, să ofere o metodă de a confirma o rezervare, sunt o modalitate excelentă de întărire a brandului și loialității, să promoveze produse și servicii utilizatorului final. Un alt avantaj: vorbesc limbi străine. Ba chiar detectează dialecte, înlăturând astfel bariera lingvistică, ceea ce duce la o rată a rezervărilor crescută.

 

8. Realitate virtuală și realitatea augmentată
Realitatea virtuală joacă un rol important mai ales în ilustrarea vizuală a serviciilor oferite. Aplicațiile de realitate augmentată includ servicii ”la fața locului” precum elementele interactive (ca hărțile), oferind o istorie digitală a proprietății și furnizând oaspeților informații relevante când se află în anumite zone din hotel (cum ar fi un meniu, atunci când ar intra în restaurant).

 

9. Big data

De ani de zile, big data este una dintre sintagmele la modă. La ce se referă când vine vorba de hoteluri? La capacitatea de a analiza, interpreta, disemina și reacționa la informație. Ok, poate ești un hotel mic, nu un lanț de sute de hoteluri. În cazul tău, big data înseamnă să știi că Ionuț Popescu ți-a fost client de două ori, că-i plac vinurile bune, că urmează să se cazeze la tine de ziua lui și că ar fi un gest drăguț să-i oferi o sticlă de vin. Sau că Angela Ionescu s-a cazat la tine iarna trecută, a stat mult, a comandat multe servicii extra și poate n-ar strica să-i oferi un discount la pachetul de Crăciun. De unde știi toate astea? Din conturile lor de clienți. Softul tău de management îți centralizează datele?

Toate aceste trenduri pot fi subsumate unei umbrele largi, numite generic ”inteligență artificială”. Este modul cel mai grăitor în care tehnologia evoluează. Scopul tău, ca hotelier, este ca, folosindu-te de toate aceste instrumente, să ajungi să strângi și să interpretezi corect informațiile despre clienți, să le identifici preferințele ca să le poți personaliza ofertele și șederea, să îți targetezi eficient strategia de marketing și să poți determina plusurile și minusurile unei campanii publicitare. 

Dacă-ți plac materialele noastre, nu uita să ne dai like/follow pe Facebook.