Deja nu mai e un secret că tehnologia a schimbat modul în care oaspeții tăi caută și optează pentru spații de cazare. Indiferent de ce se întâmplă în lume, indiferent de trenduri, oamenii continuă să călătorească. Dorința de a explora, dorința de a cunoaște locuri și culturi noi sau, dimpotrivă, dorința de a reveni în destinații deja dragi nu dispare. Un studiu realizat de Expedia Media Solutions în opt țări a ajuns la concluzia că oamenii nu doar că se plimbă, dar o fac mult. În medie, 4 călătorii pe an, iar jumătate dintre acestea sunt în afara țării în care domiciliază.
Ceea ce a făcut ca turismul să fie din ce în ce mai accesibil a fost apariția companiilor de zbor low-cost și extinderea pe scară largă a tehnologiilor digitale. Dacă înainte oamenii erau nevoiți să treacă pragul unei agenții de turism, acum își pot organiza de acasă călătoriile și pot găsi singuri cele mai bune oferte pentru ei. Tehnologia digitală mai face ceva: îi inspiră pe oameni să vadă locuri care păreau îndepărtate și inaccesibile, să descopere noi experiențe. Tot procesul a fost ușurat și totul a devenit mult mai rapid.
Hotelierii pot profita de pe urma tehnologiei digitale și a influenței ei. Iată cum o pot face.

Digitalul inspiră la explorare. Fii prezent acolo unde are ea loc

Știm cu toții că o fotografie face cât o mie de cuvinte. Iar social media și internetul, în general, sunt profund vizuale. De câte ori nu ne-a cuprins pofta de a trece pragul unui restaurant pentru că am văzut la cineva pe Fb o farfurie cu paste ce arătau, pur și simplu, delicios? Și ce sunt călătoriile fără pozele din timpul lor?
Aici ai două componente de a căror funcționare în parametri optimi trebuie să te asiguri: site-ul propriu și pagina de fb să fie ”animate” cu fotografii de bună calitate, care să invite privitorii să-ți calce pragul.
Fă din aceste pagini un mediu viu, actualizat continuu, nu te mulțumi cu pozele postate la crearea paginilor. Updatează-le periodic.

Iar aici vine a doua componentă: angajează-ți oaspeții ca agenți. Poate sună exagerat, dar din interacțiunea cu ei, rezultă feed-back și review-uri. Iar astea te vor vinde. Cu cât se găsesc mai multe imagini pe internet care să fie flatante pentru hotelul și serviciile tale, cu atât ”vorba” se duce mai rapid și alții vor fi tentați să se cazeze la tine. De ce să mergi într-un hotel care nici măcar în poze nu arată bine? Iar dacă nu are fotografii, turistul crede – deloc neîndreptățit – că e ceva dubios la mijloc și nu merită să-și piardă timpul cu un spațiu de cazare lipsit de identitate. Trăim într-o lume în care oamenii își fac research-ul online și e esențial să te prezinți exemplar în acest mediu.

Digitalul ușurează planificarea. Ajută-ți oaspetele, integrându-te în planurile lui

Digitalul a mai adus ceva: self-service. Consumatorii s-au obișnuit să aibă la îndemână instrumente care să le permită implicarea: fac singuri check-in online de când companiile aeriene au fost pionieri în acest domeniu, își achită singuri produsele în magazinele care au renunțat la casieri total sau parțial. Apreciază hotelurile care le oferă același grad de autonomie cu care s-au obișnuit în relația cu alți parteneri comerciali.
Hotelul tău oferă check-in online? Software-ul tău oferă posibilitatea de a achita online? Confirmarea rezervării se trimite automat? Turistul poate comanda din cameră, de pe telefonul propriu, serviciile auxiliare pe care le vinzi? Primește oferte personalizate pe email?
Îl anunți când vinzi pachete de Valentine’s Day, de Crăciun sau de Paște? Invitație la review primește?

Digitalul înseamnă mobile-friendly. Cât de mobile-friendly ești?

69% din navigatul pe internet se desfășoară pe un smartphone. Oamenii nu mai intră pe internet doar de acasă, o fac de oriunde. Accesibilitatea abonamentelor cu trafic de date, rețelele wi-fi din ce în ce mai extinse ne asigură acces la internet de oriunde. Și ne plănuim și călătoriile de oriunde. Site-ul tău poate fi accesat în condiții OPTIME de ORIUNDE, de pe ORICE device? Milenialii fac totul de pe mobil. Iar generația Z, care vine după ei, va fi și mai categorică din acest punct de vedere.

Încearcă un software care te asistă în cele trei: o prezență online așa cum trebuie, elemente de self-service pentru oaspeții tăi, comunicare neîntreruptă și automatizată cu ei, un aspect și funcționalitate impecabilă pe mobil.
Vezi demo 
aici.