Majoritatea dintre noi am și uitat senzația unui receptor în mână. Mulți am renunțat și la abonamentele de telefonie fixă, telefonul mobil fiindu-ne perfect suficient și răspunzând tuturor nevoilor noastre. 

De ce, în acest caz, continuăm să vedem, în camerele de hotel, telefoane fixe? 

Înainte, telefonul fix era mijlocul de comunicare cel mai des folosit între angajații hotelului și oaspeți. Fie că era vorba de room service, de a chema un taxi, de a face o programare la spa, clientul întindea mâna, forma, iar recepția devenea poarta lui de acces către diverse servicii. Avea nevoie de un intermediar. 

 

Recepționerul devenea un fel de Sfântul Petru. De asemenea, tot prin intermediul acelui telefon, comunica și cu restul lumii. Iar la final, când cerea nota de plată, convorbirile constituiau un capitol separat. Acum, asta se întâmplă atât de rar, încât constituie un eveniment în sine. De când n-a mai sunat un client o persoană în afara hotelului folosind telefonul din cameră?

Sigur, marele ”vinovat” este telefonul mobil. Care a devenit atât de prezent în viețile noastre, încât parcă ar fi un membru, o nouă mână apărută peste noapte. Ne e prea bine cunoscut sentimentul de ”îmi lipsește ceva” atunci când îl uităm acasă sau când rămânem fără baterie. De ceva timp, telefoanele mobile au devenit ceva mai mult decât simple instrumente care ne poartă ”vocea”.

 

Când călătorim, rezervăm camera de pe telefon. Dar vrem și să căutăm mijloace de transport sau transfer de la aeroport pe telefon. Să facem un check-in sau un check-out, să comandăm ceva de băut, să rezervăm o masă drăguță pentru cină. Cerem informații la recepție, ne programăm la un masaj. Și multe, multe altele. Totul de pe mobil. 
 

Telefonul fix este excepția. Singura justificare a prezenței lui în momentul de față este cea legată de situațiile de urgență, în care este obligatoriu să existe un telefon disponibil. Așadar, în contexte regretabile.

 

Ca hotelier, e logic, e de bun-simț, e deja banalitate să cauți să fii ”IN”. Să fii ”în” mobilul clienților tăi. Să te vinzi acolo. Aproape, rapid, ușor. În curând, cei care nu vor înțelege că serviciile pe mobil sunt o necesitate, nu un lux, vor deveni ei înșiși istorie. Precum telefonul fix. 
 

Dacă oaspeții tăi sunt ”mobili”, singura ta variantă este să devii la fel de mobil ca ei. Să li te adresezi vorbind același limbaj, nu folosind semne vetuste, în curând de neînțeles. Celui care nu se ”mișcă”, nu evoluează, îi anchilozează afacerea. Nu-l face pe clientul tău să simtă că-i lipsește ceva când e-n hotelul tău. Noi nu vrem asta. Tu?

 

Nu fi istorie. Fă istorie.

 

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.