Nu e nevoie de studii suplimentare care să confirme ceea ce știam deja: OTA rămân forța majoritară când vine vorba de rezervări hoteliere pe plan global. Deși un studiu recent a demonstrat că, în unele țări, metodele old school rămân încă populare, trendul arată clar că, și acolo, agențiile de rezervări online își măresc baza de clienți, volumul afacerilor, iar hotelurile au multe de făcut pentru a-și asigura măcar costurile mai mici ale atragerii de clienți prin canalele web directe.

Întrebarea care se pune este ce anume fac OTA mai bine decât hotelurile pentru a-și mări vânzările? Și, mai important, ce pot face hotelierii legat de asta?

Agențiile au câteva avantaje majore: amplitudinea și capitalul. În 2015, au încasat 15 miliarde de dolari din comisioane (comisioanele plătite de hotelieri pentru a-și vinde camerele prin agenții). Cu asemenea sume vehiculate, nu e de mirare bugetul pe care-l investesc în marketing. În același an, 2015, s-a ridica la 2,8 miliarde de dolari, în timp ce bugetul anual estimat dedicat aceluiași scop de către întreg lanțul Marriott a fost de 100 de milioane de dolari. Investițiile sunt clar incomparabile.

Asta nu înseamnă că hotelierii se pot resemna și dormi de voie. Iată ce poți face:

Social marketing: conversia nu e totul. Cel mai adesea, când oamenii caută un hotel, încep cu un motor de căutare. Și aici e zona pe care hotelierii o pot exploata. Pot investi în SEO și în linkuri sponsorizate. De pildă, un hotel care a avut o campanie cu un reach de 40000 pe durata a șase luni, și-a mărit traficul organic cu 116 la sută, ceea ce a dus la rezervări directe cu 161 la sută mai mari.

Stimulente: hotelurile trebuie să ia în considerare oferirea de servicii auxiliare pentru a crește ratele rezervărilor directe. Unele hoteluri oferă mic dejun gratuit, orare flexibile pentru check-in și check-out, wi-fi gratuit sau alte mici cadouri. Un PMS bun îți oferă acces la profilul clienților și astfel, îți poți promova serviciile direct lor.

Proces de rezervare facil de pe smartphone și tablete: tabletele și telefoanele inteligente devin rapid instrumentele preferate pentru rezervări. În 2016, jumătate dintre rezervările online au fost făcute de pe un device mobil, iar până în 2019, numărul lor va crește cu 70%. Pe lângă asta, în 2016 Google a introdus ”mobile-first indexing” adică, indiferent de instrumentul folosit, site-urile mobile-friendly sunt listate primele. Așa că dacă site-ul tău arată bine doar pe desktop, dar nu la fel de bine pe mobil, atunci cel mai probabil Google nu îl va lista pe primele pagini. PYNBOOKING îți oferă și site mobile-friendly.

Experiența concretă a clienților în hotel: asta-i singura zona de avantaj indisputabil asupra OTA. Cea mai eficientă cale spre loializare. Convertirea clienților ocazionali în clienți fideli presupune să-i convingi să rezerve direct pe site-ul tău. Stimulează-i prin ofertare directă. Aici intervine iar un PMS bun care să-ți dezvolte o bază de clienți, cu acces facil la datele lor de contact. 
În timp ce unii hotelieri și-au făcut o practică din a ceda OTA camerele cele mai mici, mai puțin avantajoase, fără panoramă, cu puține stimulente sau deloc, mai eficient este să vă asigurați că știți cum să vă tratați clienții în fiecare etapă a șederii lor. Un cadou mic poate face o diferență mare pe viitor.
 
Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.