Industria hotelieră mai poartă cu mândrie un nume: industria ospitalității. Este ospitalitatea adusă la rangul de afacere. Și când vine vorba de afaceri, discutăm de sisteme profitabile și de eficiență operaționale, care să ducă la mai multe venituri. Din cauza asta, uităm ceea ce stă la baza acestei afaceri: preferința, alegerea unui oaspete. Faptul că, dintr-o multitudine de ”ospitalieri”, clientul ne-a ales pe noi.

 

Ce l-a făcut să ne aleagă?

 

Să îți pese numai de rezultat și nu de cum s-a ajuns acolo înseamnă lipsă de viziune și gândire centrată exclusiv pe termen scurt. Dacă nu-ți înțelegi succesul de azi, vei fi incapabil să-l repeți mâine.

 

Oaspeții noi s-au bazat pe descrieri și reviewuri. Pe cum te-ai prezentat. Dacă sunt oaspeți care revin, înseamnă că au avut o experiență anterioară pozitivă. În ambele cazuri, depinzi de calitatea serviciilor. Și pentru a avea reviewuri pozitive, care să atragă noi clienți, trebuie să oferi valoare. Și da, tehnologia are un cuvânt de spus și aici. Chiar și tehnologiile de pre-sale. Să ajungi la consumatorii potriviți și să le oferi un preț adecvat este primul pas.

 

Marketingul, politica de prețuri și deciziile de distribuție

 

Ce face diferența între o abordare standard și una competitivă? Informațiile despre piață și oaspete. Orice tehnologie pe care o alegi trebuie să faciliteze acest tip de contact. Un PMS care-ți creionează un profil al clientului este o unealtă extreme de prețioasă. Astfel, vei ști CE să-i vinzi și CUM. Condițiile de piață (trendurile de ocupare, aeroporturi din zonă, oportunitățile economice care apar) sunt alți indicatori. Iar OTA îți spun destule despre distribuție. Caută un PMS care combină astfel de date, dacă vrei să știi ce limbă să vorbești clienților tăi.

 

Software-ul de management hotelier este adesea perceput în mod greșit drept o unealtă de culise. De fapt, este o tehnologie și pentru oaspeți. Disponibilitatea și gestionarea ei sunt doar unele dintre funcționalități. Efectul ar trebui să fie o creștere a satisfacției clienților și a interacțiunilor cu ei. Dacă aveți instrumental potrivit. Și știți ce-nseamnă mai multă satisfacție și mai multe interacțiuni? Vânzări mai mari, venituri mai mari.

 

Exemple?

 

Să-ncepem cu departamentul de housekeeping. Un PMS ar trebui să aibă și un modul pentru asta. Dar un PMS bun face mai mult decât atât: asigură un flux de comunicare neîntrerupt. De îndată ce o cameră e curată, ea poate fi ocupată.

 

Să continuăm cu vânzarea de servicii adiacente. Cum ar fi ca angajații să poată primi comenzi în orice punct s-ar afla în hotel și să le poată satisface fără intermediari? Iar nota de plată să fie atribuită direct camerei din care a venit solicitarea?

 

Mai avem check-in-ul și check-out-ul online. Să admitem: oaspeții nu au nevoie de ele, nu aduc niciun plus experienței lor. Este doar necesitatea hotelului. E drept, una impusă de unele legislații. Atunci, de ce să nu ușurăm formalitățile? O platformă de software care are opțiune de check-in online reduce timpii de așteptare. Oaspeții se pot caza online atunci când au disponibilitatea de-a o face. În plus, au acces la add-on-uri și upgrade-uri cât îndeplinesc o formalitate plicticoasă, dar necesară. Iar când fac check-out, pot lua cunoștință de faptul că-și pot prelungi șederea contra unei sume. Alt canal de vânzare. Orice contact al oaspeților cu PMS-ul presupune tot atâtea ocazii de vânzare. Practic, numărul de iepuri împușcați printr-o lovitură e nelimitat.

 

Pe scurt, tehnologia unui PMS bun nu se referă doar la funcțiile folosite de angajați. Un PMS bun trebuie să se adreseze, în egală măsură, clienților, să aibă o interfață prietenoasă și să fie ușor de accesat de către aceștia. Dacă clienții tăi pot folosi PMS-ul, iar dacă asta le face șederea mai plăcută, fii sigur că ai făcut alegerea potrivită. Care se va traduce nu doar într-o gestionare mai eficientă, ci și în venituri mai mari pentru hotel.

 

 


Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.