Ai un soft legacy in hotel? Trimite-l la ”reciclat”

La începutul acestui an, a avut loc la Las Vegas Consumer Electronics Show. Târgul  a adus în fața consumatorilor ultimele tendințe în tehnologie și device-uri de ultima oră, concluzia care s-a impus fiind aceea că viteza cu care circulă datele va continua să influențeze comportamentul de consum și așteptările consumatorilor. S-a vorbit despre trecerea la 5G, despre inteligența artificială, realitatea augmentată și orașe inteligente. Orice acțiune, orice decizie, orice alegere și interacțiune din viitor se vor baza din ce în ce mai mult pe date. Datele sunt petrolul zilelor noastre, după cum s-a exprimat Matt Gibon, CEO Upthink. Cei care colectează informații și știu să le folosească sunt cei care vor prelua locurile fruntașe pe piață.

În acest context, hotelierii de la noi folosesc tehnologii ce datează de 20 de ani. Ceea ce, în domeniul informației, înseamnă preistorie. Sistemele învechite sunt bazate pe tehnologia legacy.

Ce înseamnă tehnologia legacy?

Înseamnă izolare între departamente, costuri sporite, ineficiență, imobilitate, incapacitate de a înțelege și de a răspunde cererilor oaspeților, care devin din ce în ce mai sofisticate. O abordare care nu mai poate face față cerințelor prezentului.

În condițiile date, investiția în tehnologii care să îmbunătățească experiența oaspeților nu mai este un deziderat, ci o necesitate. Iar varianta este una singură: tehnologia în Cloud și software-as-a-service. E șansa hotelierilor de a intra în ritmul firesc al vremurilor noastre, de a răspunde cerințelor clienților și de a se bucura de flexibilitatea folosirii acestor noi tehnologii pe măsură ce ele apar și se dezvoltă.

Ce-ți aduce un soft nou, modern?

-         Automatizarea activităților curente din hotel

-         Actualizare în timp real: în orice moment, pe toate canalele de vânzare, ai disponibilitatea în timp real. Tarifele se modifică și ele automat, peste tot

-         Mobilitate: ai acces la soft de oriunde. Nu mai ești legat de recepție/birou. Te loghezi la fel de simplu ca pe email de pe telefonul mobil.

-         Sincronizare: soft integrat nativ. PMS conectat la channel manager și booking engine.

-         Informații centralizate: profil al clienților (știi în orice moment dacă s-au mai cazat la tine, ce metodă de plată au ales, ce preferințe au etc), rapoarte în timp real cu ultimele date

-         Comunicare continuă cu clientul: de la rezervare, fluxul este neîntrerupt. Clientul primește automat confirmarea rezervării, invitație la check-in online, poate comanda de pe telefon servicii auxiliare, poate plăti online, primește invitație la review, poate face din contul lui solicitări de housekeeping etc.

Nu poți avea succes în industria ospitalității fără să-ți cunoști oaspeții și fără să-ți dotezi angajații cu instrumentele de care au nevoie pentru a performa. Această idee este o constanță, se schimbă doar instrumentele pe care le folosim.

Sfatul nostru este să spui adio trecutului. Nu doar că instrumentele depășite nu te ajută, ci constituie chiar o piedică în calea profitabilității, eficienței sau calității serviciilor.