30 Jan

Este o frază tipică angajatorului român.


Angajat și angajator se privesc la noi cu suspiciune, cu neîncredere.


Când ne prezentăm produsul și îi spunem managerului cât de mult va ușura munca angajaților săi, managerul ne privește cu suspiciune, de parcă am încerca să-l sabotăm și să-i dedulcim angajații la trândăvie. Pe managerul hotelurilor din România, nu pare să-l intereseze calitatea muncii, ci doar cantitatea. Din acest motiv, un angajat bun e un angajat obidit. Stresat, surmenat, încercănat, nefericit. Cu cât pare mai în jug, cu atât e mai de încredere, cu atât își merită mai abitir salariul. Angajatul mulțumit, fericit e dubios și suspectat a fi pierde-vară.
Cuvântul ”scârbici” îi amuză pe mulți. Le pare o găselniță deșteaptă. În aparență, e ceva distractiv, nevinovat. În esență, exprimă atitudinea multora față de jobul lor. Angajatul vine cu scârbă la serviciu, angajatorul îl plătește cu scârbă. Scârba s-a infiltrat, ca un lipici imund în relațiile de muncă.
Productivitatea și profitabilitatea nu ne preocupă. Ne detestăm, dar suntem nevoiți să continuăm, la scârbici, scârbavnica noastră relație. Ca într-o căsnicie forțată.


Ce resorturi psihologice îl fac pe angajator să-și dorească un angajat care muncește inutil?
Ce mecanisme, ce strategii îl fac să prefere să nu-și doteze angajații cu instrumente care le-ar mări productivitatea, care i-ar aduce și lui profit, care le-ar eficientiza activitatea? Care ar fi explicația pentru care unii hotelieri par să-și dorească să managerieze o plantație de secol XVIII și nu un hotel al secolului XXI?
Când le vorbești de retehnologizare, când le spui că software-ul se ocupă de sarcinile repetitive, de ”jug”, când le spui că angajatul are un cap, o minte, o pregătire, de care e, nu păcat, ci neprofitabil, să nu... profite, mai au un pic și te stropesc cu agheazmă.

De ce nu ai prefera ca angajatul să-și folosească timpul și eforturile pentru a găsi cele mai bune metode de promovare a hotelului? De crearea de pachete care să atragă clienți? De găsirea de parteneriate convenabile (la trei zile de cazare, o plimbare cu trăsura, o cină la un restaurant cunoscut etc)? Iar în timpul acesta, banda de producție continuă, nu stagnează, camerele se vând singure, pentru că asta înseamnă AUTOMATIZARE și asta face un SOFTWARE al zilelor noastre.
Nu există nimic rațional în a-ți pune recepționerii sau managerii de rezervări să introducă MANUAL rezervările din email, una câte una.
Nu există niciun argument, nu ajută cu nimic afacerii tale ca 40 la sută din timpul petrecut la muncă să fie ocupat cu operațiuni ”complexe”, de înaltă specializare, tip ”copy-paste”.
Nu există nicio explicație pentru care personalul de la housekeeping să nu fie notificat direct atunci când o cameră este eliberată și are nevoie de curățenie.
Nu există niciun argument pentru care să îi pui să facă manual ceea ce poate face o mașină, pentru care nu ți-ai dori o tehnologizare prin care clientul însuși, prin self-service, să fie implicat direct, ușurând munca angajaților tăi. Care nu, nu vor lenevi, ci vor deveni mai productivi, iar activitatea lor va fi una mai profitabilă.
Altele decât incompetența, lipsa de viziune crasă și teama.


Din fericire, există și excepții. Manageri care își doresc profit, nu angajați care să facă munci lipsite de sens pentru că lor le e teamă de altceva.
Manageri cărora nu le e teamă să „divorțeze” de răul cunoscut pentru a îmbrățișa noutatea benefică. Dar despre ei într-un articol viitor.


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. read more

19 Jan

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. read more

10 May

Management hotelier

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează? Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. read more

03 Oct

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. read more

08 Feb

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. read more

06 Mar

Ce face un soft bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. read more

05 Dec

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. read more

26 Jul

Industria hotelieră, muribundă din punct de vedere tehnologic.

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. read more

23 Feb

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. read more

30 Aug