Magazinul tău de camere și rezervările directe

Primul gând când vine vorba de vânzări în domeniul hotelier, e că, dacă hotelierii și agențiile de turism ar avea o baghetă magică, s-ar vinde singuri. Apoi, realitatea din teren mă contrazice. Hotelierii și agențiile nu sunt interesați să se vândă singuri. Toți așteaptă să fie vânduți de altcineva. De Sfântul Duh. Dacă nu se poate, de Elvis Priesley. Dacă ar fi interesați să vândă ei înșiși, site-urile hotelurilor și ale agențiilor ar arăta cu adevărat ca niște magazine aprovizionate. ”Stocurile” ar fi mereu proaspete, actualizate. Pentru că, știm bine, ce nu vinzi azi, nu mai vinzi niciodată. Și butonul de ”rezervă acum” ar fi vizibil, funcțional din toate direcțiile. Dacă ar fi, de pe pagina lor de Facebook s-ar putea face o rezervare rapid, comod, fără dureri de cap. În schimb, pe majoritatea site-urilor hotelurilor sau agențiilor, trebuie să sapi zdravăn ca să găsești un buton de rezervare. În cazul în care există. De cele mai multe ori, răspunsul e ”nu ținem”. Nu ”ținem” buton. Că de camere nu se știe. Ești invitat să suni ca să afli.

Datele sunt o parte importantă în afaceri. Fără date, nu poți identifica modificările și măsurile care se impun. Ce nu poți măsura, ce nu știi să măsori, nu poți îmbunătăți, nu poți corecta. O zonă vulnerabilă este cea a rezervărilor directe. Să nu te preocupe cum să faci ca numărul lor să fie cât mai mare este sinucigaș într-o piață dominată de OTA, cu comisioane deloc neglijabile.

Rezervările directe au cel mai mic cost de achiziție, sunt cu 9 la sută mai profitabile decât cele din provenite via OTA și diferența de profitabilitate crește la 18 la sută când luăm în calcul cheltuielile auxiliare. Conform unui studiu făcut de Triptease, hotelurile rețin 93,2% din valoarea plătită de un oaspete atunci când acesta face rezervarea pe site-ul hotelului. Și doar 82,7% când acesta rezervă la terți. În plus, cei care rezervă direct sunt mai predispuși la cheltuieli extra (upgrade-uri de cameră, cină la restaurantul hotelului etc) decât cei care nu rezervă direct, iar astfel veniturile nete ale hotelului cresc și mai mult.

Procesul de rezervare a unei camere este ceva învăluit în mister, ba apare, ba dispare, pe parcursul întregului lanț, de la hotelier, la agenție și până la ministerul de profil. Niciunde nu găsești, pe parcursul acestui lanț, date credibile, actualizate, transparente, prețuri, disponibilitate. Rezervările au ajuns ceva la fel de tenebros ca pasiunea pentru alchimie în Evul Mediu.

Tu știi care este venitul mediu per cameră disponibilă pentru rezervările directe din hotelul pe care-l administrezi? Dar cel generat de rezervările prin OTA? Dacă da, cum ți-ai propus să mai atenuezi din diferență și să-ți crești numărul de rezervări directe?
Fără un site care să banalizeze procesul de rezervare, să-l facă să fie unul perfect asemănător cu cel al oricărei alte achiziții făcute online, fără o ”vitrină” care să te reprezinte, fără disponibilitate actualizată în timp real, fără un booking engine, fără un channel manager și fără un instrument automatizat care să regleze toate nevoile ”magazinului” tău, de ce te miră că sunt prea puțini cei care îți trec pragul prăvăliei? Același lucru, aceleași ”vitrine” neluminate, fără produse, fără stocuri actualizate se constată și în cazul agențiilor de turim. Și la ele domină lipsa acută de informații în timp real. Și ele așa se recomandă: că te vând. Pe tine, produsul tău. Sau... poate, mai întâi, ar trebui să te-ntreb dacă ai o prăvălie. Dacă te interesează să cumperi un televizor, intri în magazinul de televizoare și-o faci. Pur și simplu. Niciun vânzător de televizoare nu ar sta cu magazinul gol sau să aștepte să fie contactat de clienții interesați. Ar ști că asta înseamnă faliment.
Tu de ce o faci?
De ce, în magazinul de camere, al tău sau al agenției, nu se pot cumpăra camere?

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult