Nu e de mirare că un sondaj realizat de Trip Advisor confimă faptul că 34 la sută dintre oaspeți vor check-in mobil în timp ce, pe plan global, doar 11 la sută dintre hoteluri au acest serviciu. Un alt studiu, realizat de Software Advice, a subliniat că 60 la sută dintre respondenți ar prefera un hotel care ar permite oaspeților check-in-ul de pe telefon unuia care nu o face. Cu alte cuvinte, dacă un asemenea procent nu vă convinge să vă procurați un PMS (program de gestiune hotelieră, property management system) care să includă acest serciviu, nu știu ce-ar face-o!

Poate vă-ntrebați încă de ce vor clienții self-service atât de mult. Pe de o parte, din motive care n-au legătură cu tehnologia, explicația e simplă:

Nu ne mai place să stăm la coadă și, dacă mai era nevoie de asta, sunt studii care o atestă!

Cei de la Cornell’s Center for Hospitality Research au adunat date timp de doi ani și au aflat o evidență de tip cercetătorii britanici: nu ne place la coadă. Ce e totuși interesant la studiu e că au aflat care este limita, pragul de timp la care cedăm: de pildă, un japonez poate aștepta calm 30 de minute, iar un latin numai 5. Vouă câți japonezi vă calcă pragul?

Ce depășește pragul de toleranță antrenează după sine o scădere a satisfacției cu 47%.

Invariabil, oaspeții compară industria hotelieră cu alte domenii în care self-service-ul este prezent. Și cel mai la îndemână exemplu este reprezentat de companiile aeriene. Cel puțin 60% dintre cei care zboară își fac check-in-ul de pe telefon. Procentul în rândul celor care călătoresc în interes de afaceri urcă la 70 la sută. Pe lângă companiile aeriene, self check-in-ul se folosește pentru tot felul de acțiuni, fie că e vorba de transport sau de cinema, concerte, meciuri etc.

Dacă adaugi nerăbdării noastre, care crește exponential într-o societate din ce în ce mai alertă și care este alimentată de confortul tehnologic, faptul că self-service-ul mobil este disponibil în viața de zi cu zi, cel mai firesc lucru din lume este să oferi check-in oaspeților tăi. La fel cum le oferi săpun la baie: din simplul motiv că toți ne spălăm pe mâini și ne-am obișnuit ca toate băile să fie dotate cu el, iar când întâlnim una care nu-l are suntem neplăcut surprinși. Prezența lui nici nu mai e remarcată, absența, cu siguranță.

Nu doar clienții tăi au nevoie de self check-in, ci și angajații tăi. Care au lucruri mai importante de făcut decât să aștepte să completeze clienții fișe de cazare la 12 noaptea, fără să se poată îndepărta un pas de recepție.

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.