Industria ospitalității, cum ne place s-o denumim, este reticentă în adoptarea noilor tehnologii comparativ cu altele. Un studiu Deloitte din 2010 concluziona că este mult în spatele altor domenii. 6 ani mai târziu, lucrurile nu par să se fi modificat substantial. În continuare, cheltuielile cu tehnologia sunt pe trend descendent în industria hotelieră.

De ce ne aflăm în același punct? Pe de o parte, conform unui studiu, hotelierii recunosc faptul că așteptările oaspeților în materie de tehnologie sunt mari și că escaladează rapid. Asta nu înseamnă că toți rămân pasivi la presiunea pusă de clienți: 43 la sută dintre ei au făcut o prioritate din satisfacerea acelor nevoi.

În timp ce unii hotelieri își doresc să implementeze noi tehnologii, dar sunt ținuți în loc de lipsa de fonduri, alții spun că profitabilitatea este provocarea principală, iar o a treia categorie nu dorește să își aducă la zi tehnologia din cauza rezistenței la schimbare și a agitației pe care o impune.

Un alt studiu afirmă că principalul motiv pentru care hotelierii refuză să investestească în tehnologii noi, mai eficiente și mobile constă în faptul că acestea ar putea duce la reduceri de personal. Teama de ”prea eficient”, ceea ce s-ar traduce în riscarea locurilor de muncă, face ca acest conservatorism să ducă la utilizarea acelorași softuri de management timp de mulți ani. Implicit, la pierderi financiare, la timp irosit și toate astea se traduc în costuri mari de administrare.

Percepția este total eronată. Da, tehnologia nouă va opera schimbări, dar nu va duce la schimbări de cantitate, ci de calitate. Angajații nu vor fi mai puțini, căci nu va fi mai puțin de muncă, ci se munci altfel. Un soft bun nu vine să înlocuiască un angajat, ci să-l ajute, să-i fie instrument de lucru, să-l secondeze și să-i preia din sarcinile monotone, lăsându-l să se dedice unor operațiuni care să aducă plusvaloare hotelului.

Tehnologia mobilă îți va îmbunătăți calitatea serviciilor și va consolida legătura cu clienții tăi. Dacă intri într-un magazin high-tech, vei vedea că toți angajații au o tabletă în mână care funcționează ca un punct de vânzare. Nu par să fie șomeri, nu? Ideea este să oferi un grad mai mare de autonomie atât clienților, cât și angajaților. Managerii inteligenți profită de schimbare, nu o evită.

Check-in online, plăți online, facebook engine - iată 3 must have-uri.

Și e mai bine să-i ieși tu în întâmpinare schimbării decât să se impună ea. 

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.