Industria ospitalității are șansa de a-și crește veniturile și de a-și micșora cheltuielile integrând ceea ce se numește Internet of Things în operațiuni. Nu ne forțăm prea tare imaginația dacă ne gândim la un sistem inteligent de management al energiei care știe când camera nu e ocupată și ajustează temperatura în consecință, ceea ce duce la o reducere a consumului cu 20-45%. Sau gândiți-vă cum ar fi ca un client, prin aplicațiile hoteliere, să controleze prin comenzi vocale iluminarea, căldura sau telecomanda televizorului.

Telefoanele mobile au schimbat modul în care muncim, în care ne deplasăm sau ne distrăm. Astăzi, aproape 85% din populația globului are acoperire pentru telefonul mobil. Mobilele au schimbat pentru totdeauna modul în care clienții relaționează cu hotelierii. Din ce în ce mai multe hoteluri folosesc tehnologia mobilă pentru servicii de check-in sau pentru a-și deschide ușa prin aplicații care folosesc comunicarea wireless. Costurile cu personalul scad, în timp ce satisfacția clienților crește, economisind timpul pierdut la recepție. Iar pionierii domeniului hotelier permit și controlul sistemului de iluminat sau al temperaturii prin telefon.

Serviciile hiperpersonalizate sunt un alt aspect care poate aduce beneficii. 78 la sută dintre utilizatorii de internet vor conținut personalizat. Datele pe care le aveți despre oaspeții voștri vă ajută să realizați un profil al preferințelor lor și să pregătiți camera și servicii în consecință.

Interacțiunile încep să fie digitale chiar și la fața locului. Check-in online pe tableta plasată la recepție, comenzi room-service online, late check-out, consultanță prin chat (ce restaurant franțuzesc îmi recomandați în zonă? Cât fac de aici până la aeroport? De unde pot închiria o mașină?) – tot atâtea idei de asistență online oferită clientului în incinta hotelului.

Sistemele integrate, cele care comunică între ele, departamentele sincronizate, de la recepție la bar și housekeeping – acestea sunt soluția viitorului. Iar viitorul începe de azi.