Cui i-e frică, cui i-e frică de bau-baul automatizării?

Să recunoaștem: ne e teamă de roboți. Ne e teamă că ne vor fura locul de muncă, ne e teamă că ne vor face să ne simțim inutili, ne e teamă că ne vor face să nu ne mai simțim valoroși la locul de muncă.
 Automatizarea ne sperie.
Pentru că ne e teamă de schimbare, ne e teamă că tot ce-am învățat s-a demonetizat și nu mai valorează nimic.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea inteligent”. Există softuri eficiente și softuri neeficiente. Și da, un hotel presupune o primire călduroasă, într-un mediu prietenos și servicii personalizate. Iar un soft eficient te ajută și te secondează în asta, nu te elimină din joc.
Se schimbă doar modalitatea în care îi acorzi atenție clientului. Și se schimbă doar în sensul eficientizării. Tehnologia nu înlocuiește relațiile interumane, ci le ranforsează, le îmbunătățește din punct de vedere calitativ.

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental. Nu vor să recunoască rolul tehnologiei în industria lor și speră, fără să admită fățiș, că digitalizarea va plana cumva deasupra capetelor lor, lăsându-i în zona proprie de confort. Fals.Tehnologizarea înmulțește, de fapt, ocaziile de interacțiune cu oaspeții, iar cine nu o utilizează rămâne într-un câmp pustiu, de care nu se mai împiedică nimeni. De ce? Pentru că nu te poți împiedica de ceva inexistent, invizibil.

Cheia stă în reconvertire, în schimbare, în refuzul anchilozării. Tradițional, recepția este canalul de comunicare între oaspete și restul departamentelor din hotel. De orice ar avea nevoie, clienții sunau la recepție.
Cu noile tehnologii, contactul este nemijlocit și toți angajații devin părți direct implicate ale mecanismului. Relațiile directe cu ei înseamnă personalizare. Clientul care programează o oră la masaj direct de pe telefon, clientul care comandă la bucătărie o friptură și o trece în contul camerei, clientul care face check-in online, toți aceștia se angajează în raporturi directe, personalizate cu personalul tău.

Numărul de legături între hotel și client se înmulțește cu noua tehnologie. Canalele sunt multiple, iar contactul este sporit. Și oricine știe ce-nseamnă contact sporit. Vânzări mai mari, venituri crescute. Căci ospitalitatea înseamnă și varietate. Șansa de a alege dată clientului.

Fundamentele nu se schimbă. Doar modalitățile, mijloacele care fac mai profitabilă, mai rapidă, mai eficientă comunicarea cu clienții. În rest, e indicat să-ți întâmpini oaspeții relaxat, cu un zâmbet care însoțește tableta din mână, decât crispat, în spatele recepției, căutându-le rezervarea rătăcită în hățișurile unui soft anchilozat sau, și mai rău, pe un caiet cu tabele, și așteptând să iasă fișa de cazare la imprimantă, încercând, în același timp să suni discret cameristele pentru a afla dacă e gata camera, pentru că oaspeții au venit cu 15 minute mai devreme decât ora de check-in.

Orice altă alegere te face invizibil, deci………..

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult