La ce folosește un software de management hotelier?

Pare cumva incredibil că există hotelieri care încă-și pun această întrebare, dar cred că nu strică să reamintim ce face și la ce ne folosește un PMS. Într-o lume dominată de produse care creează nevoi și nu de produse care răspund unor nevoi preexistente, reale, poate că întrebarea nu este chiar așa de neîndreptățită.
Un program de management hotelier bun este mâna dreaptă a hotelierului. Pe vremuri, astfel de programe erau doar niște tabele puțin mai sofisticate care ajutau hotelierul să gestioneze rezervările. Dar cum comportamentul oaspeților s-a modificat în timp, iar așteptările și piața au evoluat, în zilele noastre, un PMS face mult mai mult de atât.

De fapt, un PMS bun face tot. Și nu, nu funcționează după principiul ”bun la toate în general și la nimic în mod special”, ci după principiul unui creier digital care coordonează și sincronizează toate departamentele din hotel. Pentru că niciun departament nu poate funcționa perfect de unul singur. Un PMS bun este stabil, functional, te ajută să economisești bani și timp și să folosești resursa umană la parametri optimi. Nu ai angajat un manager de rezervări care să preia date din email și să le introducă în tabele, nu ai angajat un recepționer care să stea cu nasul în monitor și să neglijeze oaspeții, nu ai angajat un director de vânzări ca să facă exceluri. Ai angajat niște oameni care să-ți aducă plusvaloare și să-ți facă hotelul profitabil. Iar un PMS bun îi ajută pe acești oameni să te ajute. Parafrazând o replică celebră, ”help us help you”.

Ne-am tot referit la ce face un PMS bun. Ce face unul prost? Mai nimic: te pune pe tine să muncești pentru el. Și necesită alte zeci de sisteme care să-l asiste. Multe dintre sistemele legacy, tradiționale, excelează la asta. În cel mai fericit caz, sunt un ghiveci de mini-softuri, prost însăilate între ele, nesincronizate.

Noile softuri, tip software-as-a-service, au crescut odată cu piața și răspund nevoilor oaspeților. Sunt mai flexibile, mai responsive, iar noile tehnologii sunt integrate rapid. Costurile sunt mult mai mici, se implementează rapid și răspund nevoilor reale ale afacerii tale. Și știu și să ”comunice” cu celelalte softuri din hotel. Nu presupun investiții în infrastructură (orice device conectat la internet e suficient), upgrade-urile sunt sarcina furnizorului și aduc customizare, nu se instalează, pentru acces e nevoie de un simplu log-in.

Ce vei avea cu un PMS modern, în Cloud?

-        control asupra rezervărilor, marketingului, rețelelor de distribuție, disponibilității, vânzărilor, review-urilor oaspeților, housekeeping, rapoartelor financiare, facturării, gestiunii restaurantului, vânzărilor pe canale proprii sau pe alte canale etc.

-        Viziune completă asupra tuturor departamentelor din hotel, în timp real, oricând și de oriunde, de pe o platformă unică

-        Mai puține erori administrative, risc nul de overbooking, consum de timp și effort diminuat

-        Profil al clienților, știi tot despre ei și, știind cine sunt, știi ce să le vinzi. Flux de comunicare neîntrerupt de la rezervare, până la check-out. Premise excelente pentru a-i loializa și fideliza

-        Niveluri diferite de acces, în funcție de dorința clientului

-        Șansa oferită oaspeților de a-și gestiona călătoria de pe mobil: check-in online, alegerea camerei, acces în camera cu telefonul, comenzi room-service de pe telefon, trecerea notei de plată de la restaurant în contul camerei și plata online etc.

-        În mod similar, cu un PMS în Cloud, și hotelierii au un grad de mișcare, de libertate și de control sporit. Personalul poate asista oaspeții în orice moment, oferindu-le o experiență personalizată și răspunzând solicitărilor lor de oriunde s-ar afla în hotel.

Nu putem ști ce va dori consumatorul de mâine. Tehnologia evoluează atât de rapid încât e greu de făcut o previziune. Dar ce știm cu siguranță este că nu mai este posibil, în zilele noastre, să administrezi un hotel fără un PMS bun. E ca și cum te-ai încăpățâna să faci agricultură cu sapa sau să speli rufele la râu, cu leșie. 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult