Instagram este unul dintre cele mai populare instrumente de promovare. De-a lungul ultimilor ani, instagrammerii au devenit o categorie în sine, iar tot mai mulți tineri migrează dinspre Facebook (despre importanța fotografiilor de pe contul de FB, am scris și aici, dar unele sfaturi se aplică și-n cazul Instagram) spre împărăția fotografiilor cu filtre. Dar acolo nu e loc doar pentru fashioniste care postează fotografii cu articole vestimentare în trend, ci și pentru orice e legat de lifestyle. Și ce reprezintă mai bine asta decât un hotel cu fotografii care să inspire? Sigur, dacă te adresezi exclusiv domeniului corporate, vei crede că nu e pentru tine locul în care o poză cu croissant și cappuccino cu inimioară primește sute de aprecieri. Alături de Facebook, Instagram e o platformă pe care trebuie s-o iei în calcul pentru a intra în „vizorul” clienților mai ales dacă te adresezi segmentului urban, hipster, până în 40 de ani.


1. Experimentează, postează, e (încă) gratuit

Spre deosebire de Facebook, care a ajuns un instrument de marketing pentru care trebuie să plătești dacă-ți dorești vizibilitate, pe Instagram ai access neîngrădit la followers, 100% din reach fiind organic (adică, gratuit).
Avantajul e că-ți sunt permise greșelile: nu merge un tip de conținut? Schimbă-l. Asta fac și brandurile mari: se joacă, experimentează.
Vei întreba cât de mult e prea mult? Există experți social-media care spun că există o corelație negativă între frecvența mare a postărilor și rata de implicare (adică de reacții pe care le trezesc, like-uri, comentarii etc.), dar ea este una slabă. O treime dintre brandurile care au peste 20 de postări per săptămână reușesc să mențină o rată de implicare peste medie. În industria travel, brandurile hoteliere incluse într-un sondaj aveau o medie de 6 postări pe săptămână. Cu o postare pe zi, vei fi în siguranță

 

2. Nu amâna

Până în prezent, Instagram a menținut publicitatea la cote minime, ceea ce e în avantajul hotelierilor care vor să se promoveze prin conținut și reach organic. Dar, amintindu-ne că platforma e deținută de Facebook, totuși, și luând în considerare faptul că au deja obiceiul de a ridica bariere, prin condiționarea plăților, între branduri și comunități de consumatori construite cu greu, nu ar trebui să vă mire dacă, în curând, Instagram va aplica aceleași politici ca Fb. Construiți-vă acum un public, mențineți o legătură interactivă, pe viitor, s-ar putea să vă coste.


3. Nu fotografia doar o cameră, fotografiază o poveste

Spunem întruna că marketingul hotelier trebuie să se schimbe, Mulți hotelieri au camere frumoase, mulți hotelieri au paturi confortabile și un minibar cu Cola, Fanta și ciocolățele. Postările care atrag atenția și dezvoltă implicare și reacții sunt însă cele care nu ignoră contextul: ești pe Instagram, cea mai mare pagină de revistă a lumii, aia care spune ”Îmi iubesc viața”. Fă vizitatorii paginii să-i invidieze pe cei cazați în hotelul tău. Aprinde scânteia. Nu uita: aici, nu vinzi doar cazare. Vinzi un stil de viață. Vinzi viață.


4. Nu fi agresiv

Postările care atrag cei mai puțini followers sunt cele care promovează concursuri, reduceri sau vânzări. Știm, ești acolo ca să vinzi, dar ideal e să nu se observe asta.
 

5. Stimulează conținutul generat de utilizatori

Cel mai ieftin și mai eficient conținut e cel creat de turiștii care te-au vizitat. Cere-le feedback celor care fac check-out (acesta e un sfat general, valabil pentru toate mediile unde te vinzi, iar cu softul nostru, ei primesc automat invitație la review-uri). Cu cât ești mai ”citat”, cu atât mai bine. Este reclamă pentru care nu plătești nimic, iar cea creată de consumatori e și cea mai de încredere. Softul PYN îți oferă în contul clientului acces la datele lui centralizate. Astfel, e mai ușor să dezvolți cu oaspeții tăi o relație personalizată. Întreabă un consultant despre asta. 
Un hotel, de pildă, poate derula o campanie de „recunoaștere” a celor care s-au cazat sau au luat masa și poate populariza un hashtag de tipul ”mamcazatlaX” sau ”amluatmasalaY”. Aceste campanii pot mări rata de implicare