Consumatorii scanează piața de pe telefonul mobil, când vine vorba de zboruri și hoteluri, dar achiziția o fac de pe computer. 80% dintre vânzările de bilete de avion se fac de pe calculator, același dispozitiv fiind folosit pentru doar 46% dintre căutări. În mod similar, 74% dintre camerele de hotel sunt rezervate de pe computer în timp ce doar 47% dintre căutări sunt făcute folosind același instrument. Datele au fost culese în cadrul unui studiu Adobe. Industria travel investește mult timp și efort în aplicațiile mobile și în site-uri mobile friendly, iar unele platforme oferă discounturi la rezervare clienților care fac operațiunea prin aplicația mobilă.

Alte date interesante:
1. Există diferențe pe grupurile de vârstă în ceea ce privește device-ul folosit și canalele preferate. Opțiunile pot fi prevăzute plecând de la tipurile de aplicații pentru social media pe care consumatorii le folosesc pentru interacțiune.
2. Există diferențe între femei și bărbați mai ales în cea ce privește durata, siguranța și planurile.
3. Interesul pentru vacanțe în străinătate scade odată cu înaintarea în vârstă. La fel și înclinația de a posta fotografii în social media în timpul vacanțelor. Cât de eco-friendly e o călătorie constiție o preocupare pentru generația Z și pentru Baby Boomers.
4. Utilizatorii fideli de LinkedIn sunt cu 35 la sută mai predispuși să participe la programe de loialitate, bonusuri, rewards etc. Călătorii care folosesc Instagram sunt cu 45% mai predispuși să se cazeze într-o unitate de pe Airbnb. Cei care călătoresc mult sunt mai predispuși să ia în considerare sugestiile făcute prin mecanisme AI.
5. Cei mai mulți turiști caută hoteluri folosind motoare de căutare precum google, dar generațiile mai tinere le descoperă prin rețelele social media. Hotelurile care sunt active în social media sunt de două ori mai importante pentru tineri decât pentru celelalte generații.
6. Cei care călătoresc des în alte țări au mai multe aplicații travel instalate pe telefoane decât cei care călătoresc exclusiv domestic.
Datele de mai sus au fost culese în cadrul unui sondaj realizat de Adobe. Respondenții au fost în număr de 2000 și toți dețineau un telefon inteligent.
Acum, întreabă-te cum se prezintă hotelul tău în cele două etape ale achiziției: pentru ”research”, ai nevoie de un site mobile-friendly, care se încarcă rapid, cu fotografii atrăgătoare (despre importanța lor, ți-am povestit aici). Pentru a doua etapă, cea de achiziție, ai nevoie de un magazin de unde să se poată cumpăra simplu, fără să trimiți turistul pe alte pagini. Sau, și mai rău, o practică încă întâlnită la noi: să-l pui să sune ca să verifice disponibilitatea. Adică, de buton ”rezervă acum” pe site-ul hotelului și pe pagina de facebook. Întreabă aici un consultant PYN despre toate acestea.