Agențiile de travel online (OTA) și hotelurile par să aibă o relație de love-hate dintotdeauna. Deși agențiile aduc mulți clienți hotelurilor grație expunerii sporite de care dispun, hotelierii se plâng că plătesc acestora comisioane mari, ceea ce le afectează veniturile. Așadar, promovarea programelor de loialitate, pentru a stimula clienții să rezerve direct de pe site-urile proprii, este mișcarea imediată și cât se poate de firească. Lanțurile hoteliere mari joacă această carte de ceva timp și destul de agresiv. Ele oferă discounturi atractive celor ce vin din rezervări directe, încercând să-i fidelizeze și să ”fure” astfel din publicul OTA.

În ciuda acestui aspect, dependența de agenții continuă să fie mare. Importanța acestora, a rețelelor, marketingul superior, know-how-ul tehnologic sunt explicații pentru preferința clienților de a rezerva prin ele și nu direct. Cel mai realist este să ne așteptăm ca rezervările prin OTA să continue să crească. Programele de loialitate sunt costisitoare, iar hotelierii încep să apeleze la ele din ce în ce mai puțin.

Totuși, nu putem să nu comparăm situația cu cea din domeniul companiilor aeriene. Un studio Phocuswright arată că 64 la sută dintre rezervările directe la bilete avion provin de la cliențin care NU sunt înscriși în programele de loialitate, în timp ce, în domeniul hotelier, procentul este de numai 21%. Așadar, aproape 80% dintre clienții direcți vin prin programele de loialitate, iar jumătate dintre aceștia sunt membri elite. Asta implică faptul că cei mai mulți călători nu rezervă direct, mai ales dacă nu sunt listați între clienții fideli și că nu le pasă prea mult de brand atâta timp cât pot obține un preț bun pe cameră via OTA. OTA, pe de altă parte, pun la dispoziția navigatorilor o varietate largă de hoteluri, din care clienții pot alege pe cel adecvat bugetului lor.

Care e calea?

Tot la domeniul companiilor aeriene ne uităm. Prețurile mici ale zborurilor low-cost sunt compensate de vânzarea produselor adiționale (mese, shopping, bagaje). Tu, hotelier, trebuie să faci același lucru. Vinde nu doar un pat, ci o experiență și, și mai important, comunică despre asta direct clientului tău. 

Numai că nu poți invita fata în oraș dacă nu-i știi numărul de telefon. Sau, măcar, id-ul de Facebook

 

Cu un PMS bun, ai acces la numărul de telefon al ”fetei tale”. Și la adresa de email. Și-i poți trimite ”bezele” (a se citi promoții, discounturi, anunțuri privinde diferite evenimente din zona hotelului tău) când consideri oportun. Fișa de check-in online e calea spre ”inima” ei. Încearcă PYNBOOKING aici

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.