Dara Khosrowshahi, director executiv al grupului Expedia, a declarat săptămâna trecută, la Forumul despre investiții hoteliere de la Berlin, că se așteaptă la o scădere a costurilor fixe în domeniul OTA odată cu dezvoltarea domeniului. Khosrowshahi a susținut că Expedia a scăzut comisioanele de-a lungul celor 10 ani de dezvoltare.

”Când ne scalăm costurile fixe în raport cu cererea, vrem să fim siguri că ținem cont și de hotelurile partenere, nu doar de acționarii noștri”, a afirmat Khosrowshahi și a continuat ”activăm pe piață de 20 de ani și nu am fi aici fără partenerii noștri. Nu avem mii de angajați, dar ducem pe piață produsele partenerilor noștri și colaborarea noastră se tot dezvoltă”.


 

Directorul executiv mai consideră și că industria trebuie să schimbe structura de prețuri, așa cum și companiile aeriene au făcut-o în ultimul timp, în așa fel încât prețurile să nu difere sensibil atunci când un client face rezervare printr-o franciză, fie că e vorba de Expedia sau booking.com, și că prețul trebuie să reflecte cu adevărat valoarea. ”Cred că prioritatea legată de comisioane și branduri o constituie structura de tarifare. Industria nu s-a adaptat la realitatea noii situații economice a distribuției. Companiile aeriene își defalchează produsele – locuri, bagaj cu check-in, mâncare etc – în așa fel încât prețurile de bază sunt mult mai mici”.

În timp ce costurile fixe sunt scăzute, Expedia se confruntă cu costurile enorme ale trecerii de la o companie web la o companie-platformă. ”Piața se consolidează, iar cererea este de platforme din ce în ce mai mari. Am trecut de la o companie web la o companie platformă și a trebuit să reluăm fiecare domeniu a ceea ce înseamnă travel din lume – hoteluri, zboruri, mașini – și să le oferim așa cum își doresc clienții, prin website, pe mobil, pe we chat, prin voce”. ”Trecerea de la web la platformă costă enorm așa că, pentru a mai acoperi din costuri, încercăm să mărim volumul”. De aceea, în 2015, compania a cumpărat alte 7 companii, printre care Travelocity, Orbitz Worldwide și Homeaway.

”Odată cu consoliderea, apar dezechilibrele”, a afirmat Dara Khosrowshahi, oferind exemplul Homeaway a cărei achiziție a presupus o extindere a publicului și ofertarea unei alternative de cazare despre care cei de la Expedia cred că va deveni din ce în ce mai importantă în următorii 5-10 ani.

De două ori în cadrul intervenției sale, Dara Khosrowshahi a afirmat că cei din domeniul ”home-sharing” vor fi profesionalizați și că ceea ce vedem acum este abia începutul, care arată cam cum era e-Bay acum 15 ani pentru ca azi să fie o piață imensă pentru majoritatea antreprenorilor la domiciliu.

”Cred că variantele de cazare alternativă vor fi profesionalizate, nu doar în teremni de branduri, ci și de deținere. Combinând tehnologia și distribuire, posibilitățile oferite proprietarilor sunt fabuloase”.

 

Există câteva amenințări. Cea mai mare ține de presiunea prețurilor, întrucât oferta masivă de case la nivel global va duce la o scădere a tarifelor. Totuși, oportunitatea adusă de home-sharing aduce o nouă cerere pe piață.

“Chiar și copiii mei, când călătoresc, sunt interesați mai mult de experiențe. Ăsta e începutul unui nou fel de creștere, iar oportunitățile pentru noile branduri și pentru proprietari sunt grozave”.


 

Referitor la implicarea Google în travel, Dara Khosrowshahi a afirmat ”Google e o platformă de marketing. Au arătat că vor să rămână în topul considerației clienților și nu vor să intre-n profunzimea customer service, ei nu se ocupă cu asta. Sunt un partener foarte important, dar și un foarte costisitor canal de distribuție. Încercăm să ne convertim clienții veniți din Google în clienți direcți în urma a câtorva interacțiuni.”

 

Și voi? Voi ce faceți ca să vindeți direct? Dar cu profesionalizarea?

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.