Ca să găsești instrumentul potrivit, trebuie să știi de ce ai nevoie. Iar când afli că 35 la sută dintre companii au dispărut sau au fost achiziționate de alte companii în ultimii 15 ani pentru că n-au știut să se doteze tehnologic, parcă devine urgent să-ți dai seama care-ți sunt necesitățile.

Nu avem pretenții de mafaldă, nu știm să ghicim în cafea viitorul tehnologiei, dar avem istoria la îndemână și, pe seama trecutului, putem face predicții despre viitor: odată ce-a fost inventată mașina automată de spălat rufe, tot mai mulți oameni au ajuns s-o folosească, astfel încât azi este o raritate să mai speli rufele manual și nu mai vedem asta decât în comunitățile foarte sărace.

Presupun, și vă rog să mă corectați dacă mă-nșel, că-n hotelul tău lenjeria de pe paturi se spală la mașină (sau o spală o firmă, dar tot la mașină) și nu-ți pui personalul s-o izbească de pietre la râu.

Așa cum lumea a mers spre mașina de spălat, afacerile vor merge spre automatizare. Sau vor pieri. Așa cum ai adoptat mașina de spălat automată, așa cum ai un website, așa vei achiziționa un software de management hotelier în Cloud. Pentru că, așa cum am spus deja, istoria nu face pași înapoi. Sunt trei criterii mari.

1.     Obiective

Ce vrei să facă software-ul?
Cel mai de bun-simț răspuns: să îmi ușureze munca și să-mi aducă bani. Pentru că tu conduci o afacere și nu o instituție de caritate, nici o organizație de conservare a ocupațiilor arhaice. Iar să ții evidența disponibilității fara un Channel Manager integrat natural cu PMS-ul este, dragul meu hotelier, o ocupație arhaică.

Întreabă-te ce vor clienții tăi. Dându-le ce vor, vei vinde mai mult. Observă-le comportamentul. Dacă ei folosesc telefonul mobil pentru a-și face rezervare, tu de ce n-o faci ca să le oferi check-in online, ca să le trimiți o invitație la plată sau ca să-ți promovezi, în contul lor, serviciile adiționale? Ar vrea să sune din cameră sau să coboare la recepție când vor o sticlă de vin sau ar prefera să o comande din cameră, de pe telefonul lor mobil? Tu ce crezi?

Observă-ți angajații. Îi vezi mereu cu telefonul mobil în mână? Îl folosesc pentru viața personală? Atunci, de ce-i ții legați de birouri? De ce nu-i faci să folosească un instrument cu care sunt deja obișnuiți și la muncă? De ce îi lași să copieze date de colo-colo în loc ca acestea să se transmită singure, cu un PMS integrat cu channel manager și booking engine, fără riscul de eroare la care sunt supuși oamenii? De ce bucătarul trebuie să umble cu hârtii cu comenzi în loc să le primească pe o tabletă fixată pe perete? De ce rapoartele financiare, de vânzări etc sunt documente pe care le obții după zile de muncă și compilat date deja expirate și nu sunt accesibile instantaneu prin apăsarea unui simplu buton?

2.     Cloud sau server local?

Ai fost păcălit. Crezi că ești în siguranță pentru că ai o cheie fizică în buzunar de la biroul în care ai închis serverul. De parcă hackerii au nevoie de chei. De parcă, pentru ca sistemul să pice din cauza unei pene de current, e nevoie de cheia pe care o păzești strașnic. În lumea digitală, instrumentele cu care operezi tu sunt fizice: cheia, cablul, investiția în infrastructură. Nu simți nimic în neregulă în tabloul ăsta?

Când NASA are datele în Cloud, tu te simți în siguranță pentru că ai închis un server într-o debara.

3.     Bani

Asta-i partea noastră preferată. Ar trebui să fie și a ta. Cu softurile tradiționale, plătești o licență anual. Plus investițiile în infrastructură, în imprimante care să fie compatibile, investiții către care te direcționează, de obicei, furnizorul. Cu un soft în Cloud, plătești un abonament. În funcție de numărul de camere, în funcție de modulul pe care-l alegi. Plătești pentru ceea ce folosești. Plătești pentru ceea ce primești. Nu pentru a avea în debara un instrument greoi pe care-l scoți la lumină de 3 ori pe an și care mai ocupă și loc.

 

Softurile tradiționale nu fac nimic pentru a-ți aduce mai multe rezervări, nici pentru a-ți fideliza clienții. De fapt, softurile tradiționale nu fac nimic pentru clienții tăi, nu-i îmbie cu nimic, nu-ți pun la dispoziție niciun element de marketing. 
PYNBOOKING face. Testează-l

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.