În decembrie 2013, TripAdvisor a comandat un studiu pentru a afla care este impactul review-urilor asupra celor care călătoresc atunci când fac rezervări. Dacă activezi în industria hotelieră, nu ar trebui să te mire că:

-          82 la sută dintre respondenți au declarat că review-urile îi ajută să aleagă hotelul

-          80 la sută citesc cel puțin 6-12 review-uri înainte să facă rezervarea

-          53 la sută nu vor face o rezervare fără să citească review-uri înainte

Așa stăteau lucrurile acum 6 ani. Azi, dacă vedem că orice hotelier responsabil își face cont pe TripAdvisor și răspunde atât comentariilor laudative, cât și celor critice, nu putem concluziona decât că importanța review-urilor a crescut. În cel mai pesimist scenariu, să investești timp și efort într-o imagine online bună nu-ți asigură creșterea afacerii, dar te-mpiedică să-ți pierzi clienții. Așadar, menținerea statusului actual este minimum minimorum de la care pornim și vedem ce poți face în continuare.

Pe lângă faptul că review-urile sunt benefice interacțiunii cu oaspeții ele oferă hotelierilor o perspectivă reală asupra problemelor din hotel. Așa afli dacă un robinet defect a fost reparat la timp sau dacă angajații tăi folosesc un ton nepotrivit când se adresează oaspeților. Acesta este un aspect al problemei: preîntâmpini pierderea de clienți, dar nu afli cum să atragi unii noi.

Noi, când vorbim despre cum să profiți de pe urma review-urilor, ne referim la folosirea lor inteligentă, nu la evidențe. Hotelierii inteligenți citesc review-urile altora pentru a vedea idei. Oamenii care spun lucruri pozitive sau negative despre alte hoteluri sunt o adevărată mină de aur și, mai important, nu trebuie să comanzi un studiu de piața pentru a avea acces la informații prețioase.

Hotel foarte modern, raport preț-calitate bun, panoramă extraordinară, mic-dejun diversificat, dar cele 30 de minute petrecute la coadă pentru check-in puteau fi ușor evitate cu un check-in online de pe telefonul mobil. Păcat de wi-fi-ul bun.

Din astfel de review-uri, hotelierii pot afla care este trendul în rândul consumatorilor de la prima mână. Sunt o validare a lor și reprezintă puterea de a schimba o industrie. Deci, nu te gândi la review-uri doar ca să afli ce nu merge în hotelul tău. Gândește-te la ele ca la o pepinieră de idei care-ți vor transforma afacerea.

Solicită un consultant PYNBOOKING aici și întreabă-l despre cum să profiți de pe urma review-urilor.