Un studiu nou, comandat de Expedia, explorează motivațiile și tiparele comportamentele ale călătorilor britanici, francezi și germani, precum și modul în care fac research, plănuiesc și rezervă online. Ce este interesant la acest studiu e defalcarea lui pe grupe de vârstă: Generația Z (cei născuți după 1995), milenialii (cei născuți la mijlocul anilor 80), generația X (cei născuți între 1965 și 1982) și baby-boomers (cei născuți după al doilea război mondial până în 1965). ”Europenii sunt cunoscuți pentru pasiunea lor pentru călătorii, iar acest studiu ilustrează variațiile în comportamentul digital, priorități, atitudini și influențe în rândul generațiilor și țărilor examinate (...). Datele colectate îi pot ajuta pe specialiștii de marketing pentru a ajunge mai eficient la călătorii de pe diverse piețe și din diverse generații și pentru a-i converti mai ușor, ținând cont de faptul că nu există advertising care să se potrivească tuturor”, a declarat Andrew van der Felts, Senior Director.

În medie, europenii fac 3,7 călătorii pe an, incluzând aici călătoriile de afaceri și cele în interes turistic. O vacanță, durează în medie 9,3 zile. Francezii călătoresc cel mai mult (3,9 călătorii) și stau și cel mai mult plecați (10,2 zile). 65% dintre europeni călătoresc în afara granițelor în vacanță, mai ales germanii (72%), iar 60 la sută iau avionul și stau la hotel. Bugetul este un factor primordial pentru 86 la sută dintre europeni, care caută cele mai bune oferte. 
Să luăm pe rând cele 4 generații.

Generația Z: deschisă la minte, mobilă, influențată de reclame

Generația Z, fiind una dintre cele mai atente la buget, este foarte înclinată să înceapă research-ul și să plănuiască o călătorie fără să aibă o destinație anume. La fel de înclinată este să se bazeze pe telefonul mobil atunci când caută inspirație și să aibă o abordare de tipul totul sau nimic când vine vorba de activități de vacanță. Sunt influențați de oferte și apelează la imaginile din social media, așa că hotelierii care vor să-i convingă pe cei din Generația Z trebuie să apeleze la tot ce arată bine și la strategii combinate.

-          80% nu au o destinație în minte sau aleg între două destinații atunci când decid să călătorească

-          80% spun că bugetul e factor primordial când călătoresc și fac rezervări

-          72% riscă și aleg lucruri pe care le fac pentru prima dată în viață

-          63% folosesc telefonul când caută surse de inspirație pentru viitoarele călătorii, iar 76% îl folosesc și când sunt în vacanță.

-          53% se declară influențați de reclame și imagini atrăgătoare atunci când decid unde merg sau unde se cazează

Milenialii: călătoresc des, sunt atenți la oferte

Milenialii călătoresc cel mai des din toate generațiile și 90 la sută dintre ei declară că sunt în căutarea celor mai bune oferte, că au o gamă variată de hobby-uri de vacanță, dar se concentrează pe activități în aer liber, experiențe culturale, jocuri de familie și escapade romantice. Hotelierii pot accentua cultura locală, experiențele specifice, arta culinară, dar și discounturile și ofertele speciale, când e vorba de a atrage mileniali.

-          Fac mai multe călătorii decât oricare alt grup (4,3 pe an), dar călătoriile lor au cea mai scurtă durată (8,5 zile în medie).

-          23% au o destinație clară în minte, iar aproximativ 80% afirmă că informațiile oferite de diverse branduri din domeniul travel sunt decisive.

-          37% urmăresc articole și bloguri de călătorii și sunt influențați de ele.

-          Milenialii sunt cel mai puțin tentați s-o ia pe cărările bătătorite și cei mai înclinați spre recomandările localnicilor (69%). Aproape 59% dintre ei sunt interesați de croaziere.

-          80% dintre ei caută oferte speciale, înainte să ia o decizie

-          84% citesc review-uri

-          70% discută cu oameni care au mai fost în acel loc, hotel etc.

-          51% folosesc motoare de căutre, 48% agenții de travel online, 38% site-uri de review-uri, iar 51% au folosit OTA pentru rezervările din ultima călătorie

Generația X: călătoresc cu familia, preferă activitățile în aer liber

Sunt generația care călătoresc cel mai des cu familia și care caută cel mai mult review-uri când fac rezervări. Bugetul contează mai puțin decât în cazul generațiilor mai tinere. Dar și ei sunt atrași de oferte și de un raport calitate-preț avantajos. Pentru fiecare euro cheltuit, încearcă să obțină cel mai bun produs. Hotelierii trebuie să-și orienteze mesajele către sublinierea valorii a ceea ce oferă, iar review-urile pline de informații sunt clee care-i vor influența pe membrii acestei generații către o achiziție sau alta.

-          Mai puțin de 30% sunt deciși asupra destinației atunci când doresc o călătorie

-          55% spun că au nevoie de ajutor și inspirație când încep planurile de călătorie

-          70% din membrii generației X spun că preferă vacanțe de familie și că e important ca familia să se simtă bine și să petreacă timpul plăcut

-          65% preferă muzeele, locurile istorice, arta și cultura

-          Mai mult de 60% spun că bugetul e factor primordial, dar prioritizează ofertele speciale mai mult decât alte generații. Mai puțin interesați decât cei tineri de experiențe de tipul ”o dată în viață”

-          85% citesc review-uri ale hotelurilor înainte de rezervare

-          80% spun că se orientează după conținutul de informație pe care hotelurile îl pun la dispoziție

-          52% au rezervat prin OTA, 41% au citit review-uri de travel, iar 49% au folosit motoare de căutare în procesul de organizare a vacanței

Baby Boomers: cititori de review-uri, fideli OTA

Baby Boomers sunt cei mai înclinați să știe unde merg atunci când vor să facă o călătorie. Dar, cu toate astea, tot caută informații. Bugetul cântărește mai puțin decât în cazul altor generații. Hotelierii trebuie să le comunice review-uri și descrieri ale activităților posibile pe plan local.

-          Vacanța medie e cea mai lungă: 10,5 zile

-          54%  dintre ei declară bugetul factor important – cel mai mic procent

-          46% țin la experiențe rare, de tip ”o dată în viață”, cu 15% mai puțini decât cei din Generația X.

-          Îi interesează experiențele culturale și să se simtă răsfățați

-          54% au rezervat prin OTA, 20% au folosit site-uri ale destinațiilor

-          Când vine vorba de advertising, apreciază conținutul informativ, 49%, iar 31 la sută review-urilor

-          Cel mai puțin înclinați spre dealurile din reclame

-          Folosesc cel mai mult computerul când organizează călătoria, dar 26% dintre ei își iau tablete, 54% telefoanele în timpul călătoriei.

Acestea fiind zise, este evident că hotelierii nu își pot permite să lase niciun flanc descoperit când e vorba de cum se prezintă online. Review-uri, site mobile friendly, booking engine, check-in mobil, conținut relevant pe site și în social media, toate le sunt necesare întrucât fiecare generație caută cu preponderență cel puțin unul dintre aceste instrumente.

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.