Mobilitatea angajaților din domeniul hotelier are și o parte negativă: găsim cam același modus operandi și aceleași tendințe peste tot. Iar uneori, obiceiurile vechi nu sunt și dintre cele mai bune, dintre cele pe care ți-ai dori să le conservi.

 

Dacă urmărim să fim cât mai eficienți, ar trebui să ne preocupe o comunicare cât mai fluidă între departamente. Comunicarea ce leagă culisele (cum ar fi departamentul de curățenie) de recepție, lanț care se încheie cu oaspetele și nevoile lui, ar trebui să fie una rapidă, care să asigure timpi mici de reacție și care să se traducă în clienți mulțumiți și, în consecință, venituri mai mari.

 

Cum asigurăm acest flux? Cum îndepărtăm obstacolele deloc necesare? Mobilitatea este cheia. Pașii de la comunicarea unei necesități existente la îndeplinirea ei ar trebui să fie cât mai reduși numeric și cât mai scurți.

 

Bunăoară, statusul unui client. Nu prea știm niciodată când vine exact și când pleacă. Există cazuri când clienții părăsesc hotelul fără să mai treacă pe la recepție. Dacă angajata cameristă ar avea un telefon sau orice alt device conectat la programul de software hotelier (unul instalat un Cloud, cu update-uri care se fac automat), ar putea informa instantaneu restul colegilor despre statusul unei camere, fără să mai fie nevoită să sune la recepție sau să folosească un walkie-talkie. Asta înseamnă că acea cameră va fi disponibilă de îndată pentru oaspeții care vor un early check-in. Și știți ce-nseamnă asta? Venituri mai mari.

 

Soluțiile tehnologice adecvate asigură comunicarea fără sincope între recepție și housekeeping. Informațiile reale sunt disponibile și împărtășite tuturor celor interesați în timp real.

 

Au apus vremurile când comunicarea însemna teancuri de hârtii scoase la imprimantă și distribuite angajaților din diverse departamente. Datele sunt introduse într-un software, iar asta nu poate decât să ajute. Un supervizor echipat cu o tabletă poate vedea, gestiona și atribui sarcini în timp real în mai multe zone ale hotelului, de oriunde s-ar afla. În plus, poate observa cu mai mare acuratețe cine și cum muncește și care sunt nevoile hotelului în funcție de gradul de ocupare.

 

Un software mobil trece dincolo de munca angajaților și implică oaspeții. Clientul tău e la piscină, dar vrea să-i fie livrată o sticlă de vin în cameră. Cu un PMS mobil e posibil fără ca vorba să fie dusă ca-n telefonul fără fir, de la client la angajații de la piscină la recepție și apoi, la restaurant sau bar. Iar sticla de vin ajunge în cameră înaintea clientului.

 

Rezumând, de pe urma unui PMS mobil, avantajele sunt nenumărate. O comunicare mai bună și trucurile tehnologiei au un impact pozitiv asupra veniturilor. Timpii și întârzierile se reduc, eficiența crește, sincronizarea între departamente decurge mult mai lin.

 

 


Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.