V-ați întrebat vreodată cum a apărut coșul de cumpărături? Sau credeați că a fost acolo dintotdeauna? Eu una am aflat recent că un om de afaceri, pe nume Sylvan Goldman, avea mai multe băcănii în epoca sumbră de după criza economică de la sfârșitul anilor ’20. Vânzările mergeau extrem de prost, iar afaceristul avea nevoie cu disperare ca oamenii să cumpere mai multe produse. Și așa i-a venit ideea să dea o mână de ajutor… brațelor lor. 

 

Libertatea sporită de mișcare a dus la achiziții mai mari, un produs adăugat chema un altul lângă și tot așa. Coșul de cumpărături l-a salvat de la faliment. La început, coșurile de cumpărături erau mici și le-a luat un timp să ajungă la dimensiunile pe care le vedem azi. Goldman însuși ar fi șocat.

 

Pun pariu că oricine ar putea umple un coș de cumpărături, oricât de mare ar fi. În comparație cu oferta unui hipermarket, când vine vorba de coșul de cumpărături de la hotel, peisajul e infinit mai sărăcăcios. 

 

Când cauți o cameră, predefinești un ansamblu de condiții, la un anumit preț. Să aibă sau nu panoramă, să fie la un etaj superior sau inferior și multe alte condiții importante sunt fie expediate în vreo categorie predefinită, fie sunt asigurate gratuit. Adăugarea unor servicii precum mic-dejun, masaj, vânzare de prosoape sau halite de baie – și am cam epuizat creativitatea în domeniul coșului de cumpărături hotelier.

 

Modalitatea actuală în care se fac rezervările nu e ceea ce ei își doresc clienții și e departe de a-i avantaja pe hotelieri. Presupunem că, dându-le posibilitatea să facă o rezervare online, ne-am făcut datoria. Greșit. Căci asta fac toți sau vor face curând. Iar ce va scoate în evidență hotelul tău din mulțimea de altele e abilitatea de a adăuga ”în coș” servicii, oferindu-le opțiuni.

 

Piața este competitivă, oferta e în creștere, iar gradul de ocupare e în scădere. Cum facem să le dăm oaspeților mai mult și, odată cu asta, să ne creștem vânzările și prețurile?

 

Să le trezești dorința de a sta la tine este un punct de pornire bun. Iar asta începe cu:

 

Dă-le mai mult decât ”o cameră dublă, pentru nefumători”

Pe lânga asta, ce-ar fi să le poți oferi direct o cameră cu balcon? O sticlă de vin? Spumant de baie? Pat king size? Un anumit tip de saltea? Late check-out?
 

Toate aceste servicii extra înseamnă mai multe venituri pentru tine.

 

Tehnologia inteligentă permite hotelurilor să ofere variante. Încurajează oaspeții să devină clienți fideli pentru că le-ai dat mai mult decât doreau. Tu cum îți abordezi oaspeții pentru servicii extra? Ai acces la adresele lor de email, cel puțin?

 

Trăim într-o epocă în care loialitatea e în declin. Iar acum nu ne referim doar la cea din cadrul relațiilor conjugale. Un studiu din 2016 susține că fiecare generație este din ce în ce mai puțin tentată de programele de loialitate și își dorește, în schimb, din ce în ce mai mult control.

 

Competitivitatea înseamnă mai mult decât un PMS care să te conecteze pe cât mai multe canale de vânzare. Mai mult decât un site responsiv sau mobile-friendly. Înseamnă să dai posibilitatea de a pune un coș de cumpărături în mâna clientului. Cam greu să faci asta din moment ce n-ai idee pe unde umblă clienții (nu ai adresele lor, nu ai habar de preferințele lor) și, mai ales, ai vitrine goală. Să le oferi opțiuni relevante e pentru ei mai important decât să economisească 50 de lei. Prețul nu mai este suficient ca să câștigi lupta asta.

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.